• e-Learning
    • Business Analysis
    • Certkit
    • Cloud Computing
    • Data & AI
    • Learning Journey
    • Projectmanagement
    • Security & Privacy
    • Server & Networking
    • Servicemanagement
    • Software Development
  • Klassikale trainingen
  • Examens
    • Assessment
    • Examens overzicht
    • Proefexamens
  • Over ons
    • Algemene Voorwaarden
    • Acties
    • Contact
    • FAQs en Adviesaanvraag
    • Klachtafhandeling
    • Locaties
    • Nieuws
    • Over ons
    • Privacy Policy
    • Winkelwagen
Inloggen
  • Home
  • Events

Service Integratie en Management (SIAM®) Foundation – Inclusief examen

  • Posted by admin
  • Date 05/01/2025
Service Integratie en Management (SIAM®) Foundation – Inclusief examen

Service Integratie en Management (SIAM®) Foundation – Inclusief examen

170 170 people viewed this event.
€ 1.445,00
Event starts in
0 Days
0 Hours
0 Min
0 Sec

Service Integratie en Management (SIAM®) is een aanpak voor het beheren van meerdere leveranciers van diensten (zowel zakelijke diensten als informatietechnologiediensten) en het integreren daarvan tot één bedrijfsgerichte IT-organisatie. Deze 3-daagse certificeringscursus behandelt thema’s als: potentiële voordelen, maar ook de uitdagingen en risico’s van het implementeren van SIAM®. De SIAM-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gemeenschappelijke processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt.

Doelgroep:

Service Integration and Management Foundation is gericht op professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren in hun organisatie en in het bijzonder professionals die al met IT Service Management-processen werken. Het is ook bedoeld voor providers die Service Integration en Management-modellen willen implementeren en beheren.

  • Chief Strategy Officers (CSOs)
  • Chief Information Officers (CIOs)
  • Chief Technical Officers (CTOs)
  • Service Managers
  • Service Provider Portfolio Strategists/Leads
  • Managers (e.g. Process Managers, Project Managers, Change Managers, Service Level Managers, Business Relationship Managers, Program Managers and Supplier Managers)
  • Service Architects, Process Architects, Business Change Practitioners and Organizational Change Practitioner

Trainingsdoelstellingen:

  • Begrijp de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
  • Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
  • Betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door het begrijpen van de grootste overwegingen voor de belangrijkste processen;
  • Risico’s verminderen die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
  • Verbind verschillende praktijken met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • Diensten integreren door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
  • De belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
  • Bepaal SIAM rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
  • Beter de meest geschikte SIAM-praktijken selecteren in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie

Content:

1. Introduction to Service Integration and Management

  • What is SIAM?The
  • history of SIAM
  • The purpose of SIAM
  • The scope of SIAM
  • SIAM and the Business Strategy
  • Value to the organization- The SIAM business case

2. SIAM roadmap

  • Discovery and Strategy
  • Plan and Build
  • Implement
  • Run and Improve

3. SIAM Structures

  • Internally Sourced Service Integrator
  • Externally Sourced Service Integrator
  • Hybrid Service Integrator
  • Lead supplier as Service Integrator

4. SIAM and Other Practices

  • IT Service Management
  • Lean
  • COBIT®
  • DevOps®
  • Agile

5. SIAM Roles and Responsibilities

  • Roles and the SIAM roadmap
  • How is a role different in a SIAM Ecosystem?
  • Customer Organization
  • Service Integrator
  • Service Provider
  • Governance Roles
  • Operational Roles
  • The Service desk in a SIAM ecosystem

6. SIAM Practices

  • People Practices: Managing Cross-functional Teams
  • Process Practices: Integrating Processes across service providers
  • Measurement Practices: Eneable and Reporto n End to End Services
  • Technology Practices: Creating and Tooling Strategy

7. SIAM Cultural Considerations

  • Cultural Change
  • Collaboration and Cooperation
  • Cross-service Provider Organization

8. Challenges and Risks

  • Building de Business Case
  • Level of Control and Ownership
  • Legacy Contracts
  • Commercial Challenges
  • Security
  • Cultural Fit
  • Behaviours
  • Measuring success
  • Trust/Eliminating Micro- Management

Vereiste voorkennis:

Kennis van servicemanagement methodieken is handig maar niet vereist. Verder geen vereiste voorkennis noodzakelijk.

×

Privacy Policy

Information We Collect:

When you register through this form, we collect the information you provide, such as your name, email address, and any other details you enter. This information is necessary to process your registration and ensure you receive relevant updates about the event.

How We Use Your Information:

The information you provide will be stored in our secure database. We share your registration details with the event organizers so they can manage your participation and keep you informed. By registering, you consent to your information being shared with the event organizers for this purpose.

 
Login to bookmark this Event
 

Date And Time

27-08-2025 @ 09:00 (CEST) to
29-08-2025 @ 17:00 (CEST)
 

Registration End Date

26-08-2025
 

Location

Utrecht
 

Event Types

Klassikale training
 

Event Category

Servicemanagement
 
Download Events iCal
Add to Calendar
  • Google Calendar
  • iCalendar
  • Outlook 365
  • Outlook Live

Share With Friends

Facebook
Twitter
Linkedin
Xing
Pinterest
  • Share:
admin

Previous post

Datavisualisatie & Dashboard design
05/01/2025

Next post

Certified BIO Professional (CBP) Foundation - Informatiebeveiliging - Inclusief examen
06/01/2025

You may also like

EU-AI-ACT
Ontdek de Toekomst: AI-Trainingen bij Train IT Now
25/06/2025
paperbased examens
Paper-based examens bij Train IT Now
16/06/2025
studytube samenwerking
Train IT Now en Studytube bundelen hun krachten: IT-opleidingen nu direct beschikbaar voor alle Studytube-klanten
09/06/2025

Zoeken

Categorieën

  • Nieuws

Popular Courses

Cybercriminaliteit eLearning

Cybercriminaliteit eLearning

€35.00 Exclusief BTW
CompTIA Security+ eLearning exam preparation SY0-701 eLearning

CompTIA Security+ eLearning exam preparation SY0-701 eLearning

€395.00 Exclusief BTW
AI Essentials – eLearning + scan

AI Essentials – eLearning + scan

€125.00 Exclusief BTW
  • +31611726636
  • info@trainitnow.nl
  • Volg ons op LinkedIn
  • Op werkdagen bereikbaar van 08:30 uur tot 17:30 uur
Diensten
  • Klassikale trainingen
  • eLearning
  • Examens
Top cursussen
  • Artificial Intelligence (AI) Essentials
  • Generatieve AI (ChatGPT)
  • Datamanagement Fundamentals
  • ISO 270001
  • NIS 2 Directive Foundation
Onderwerpen
  • Winkelwagen
  • Locaties
  • Over ons
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Acties
Info over
  • Annulering en/of verschuiving
  • Klachten
  • Offerte aanvraag
  • Contact

© 2025 – Train IT Now B.V. Ingeschreven bij Kamer van Koophandel onder het nummer 96584130

  • Privacy
  • Algemene voorwaarden

Attendees

x

Login with your site account

Toon uw menselijkheid aan


Lost your password?

Not a member yet? Register now

Register a new account

Are you a member? Login now