ITSM Masterclass, resultaatgericht leiderschap in modern ITSM

ITSM Masterclass, resultaatgericht leiderschap in modern ITSM
IT-servicemanagement is enorm in beweging. Dit vergt veel van de leiders. Hoe creëer je een omgeving waarin IT-diensten worden geleverd die aan hoge klantverwachtingen voldoet? Welke eisen stelt dat aan de operatie, maar ook aan de tactische en strategische inzet
Hoe gebruik je optimaal ITIL, DevOps, Agile, Lean, Kanban, OBM. Hoe ga je om met Customer Value, Dienend Leiderschap, Co-creation, positive reïnforcement, de verandertrechter, sequentieel werken? Hoe combineer je functioneel en technische beheer? En vooral, hoe realiseer je verandering. Onderwerpen die een moderne leider in de IT moet kennen en kunnen hanteren.
De Masterclass geeft de deelnemers inkijk in Leiderschap in Modern Service Management. Op gestructureerde wijze worden aan de hand van ISM methodisch alle ontwikkelingen aan elkaar gerelateerd en krijg je persoonlijke handvaten hoe hier praktisch mee om te gaan.
Leiders in IT moeten een omgeving creëren waarin de professionals maximaal kunnen presteren. In IT-organisaties is Modern Service Management onmisbaar, als leider heb je daarom een diepgaand en grondig inzicht nodig in het vakgebied van IT-servicemanagement. De investering voor de Masterclass is is inclusief twee overnachtingen en alle overige verblijfskosten.
Waarom
Leiders in IT moeten een omgeving creëren waarin de professionals maximaal kunnen presteren. In IT-organisaties is Modern Service Management onmisbaar, als leider heb je daarom een diepgaand en grondig inzicht nodig in het vakgebied van IT-servicemanagement.
Wie
De ITSM Masterclass is gericht op (IT-)managers, procesmanagers, teamleiders en consultants.
Wat
Een actieve en inspirerende Masterclass van 8 dagdelen verdeeld over 3 aaneengesloten dagen, gevuld met training, discussie, oefeningen en gesprekken. Met maximaal 15 deelnemers. Deelnemers die een ITSM Masterclass succesvol hebben doorlopen ontvangen een certificaat en kunnen worden opgenomen in het ITSM-Register.
Waar
In de prachtige natuur van de Holterberg staat het Hotel Restaurant Hoog Holten. In deze rustgevende en mooie omgeving gaan we samen intensief aan het werk.
Leerdoelen
Het doel van de ITSM Masterclass is de deelnemers een grondig inzicht te bieden in hoe zij invloed kunnen uitoefen in het vakgebied IT-servicemanagement. Inzicht in de ontwikkeling die dit vakgebied doormaakt en de structuur die ISM biedt. Dit inzicht is het begin van beheersen en verbeteren. De Masterclass gaat daarbij in op:
- Inzicht in de rol van de IT-leider (relatie met professionals en collega-leiders, wat zijn de stakeholders, wat is de circle of influence, hoe sturing geven aan verandering en toepassing)
- Inzicht in de betekenis en impact van Customer Value en experience management
- Inzicht in de wijze waarop IT-diensten tot stand komen
- Inzicht in het speelveld van de IT-organisatie
- Inzicht in resultaatgericht werken
- Inzicht in de basisprincipes van gedragsverandering (OBM)
Nadrukkelijk staat in de ITSM Masterclass de structurele samenhang en relaties tussen deze onderwerpen op de agenda.
Voorkennis
Enkele jaren ervaring in het ITSM-werkveld
Agenda
IT-servicemanagement is enorm in beweging. Dit vergt veel van de leiders. Hoe creëer je een omgeving waarin IT-diensten worden geleverd die aan hoge klantverwachting voldoet? Welke eisen stelt dat aan de operatie, maar ook aan de tactische en strategische inzet?
Hoe gebruik je optimaal ITIL, DevOps, Agile, Lean, Kanban, OBM. Hoe ga je om met Customer Value, Dienend Leiderschap, Co-creation, positive reïnforcement, de verandertrechter, sequentieel werken? Hoe combineer je functioneel en technische beheer? Onderwerpen die een moderne leider in de IT moet kennen en kunnen hanteren.
De Masterclass geeft de deelnemers inkijk in Leiderschap in Modern Service Management. Op gestructureerde wijze worden aan de hand van de ISM-methode alle ontwikkelingen aan elkaar gerelateerd en krijg je handvaten hoe hier praktisch mee om te gaan.
Leiders in IT moeten een omgeving creëren waarin de professionals maximaal kunnen presteren. In IT-organisaties is Modern Service Management onmisbaar, als leider heb je daarom een diepgaand en grondig inzicht nodig in het vakgebied van IT-servicemanagement.